Creste consumul, apar investitiile strategice in industria carnii

Creste consumul, apar investitiile strategice in industria carnii


2017 a inceput provocator pentru industria carnii din Romania si s-a mentinut in atentia mediului de business chiar la nivel european, cu investitii importante. Pe langa noile achizitii si investitiile in noi capacitati de productie, modernizate cu echipamente de ultima generatie, marii jucatori ai industriei au schimbat regula jocului si s-au adaptat tendintelor, care isi fac simtita prezenta tot mai mult si pe piata din Romania.

2017 a inceput provocator pentru industria carnii din Romania si s-a mentinut in atentia mediului de business chiar la nivel european, cu investitii importante. Pe langa noile achizitii si investitiile in noi capacitati de productie, modernizate cu echipamente de ultima generatie, marii jucatori ai industriei au schimbat regula jocului si s-au adaptat tendintelor, care isi fac simtita prezenta tot mai mult si pe piata din Romania.


Etichete curate, mesaje subliminale, ambalaje inteligente, etichete transparente, materii prime si ingrediente naturale, alaturi de cererea in crestere pentru produse ecologice sunt doar cateva dintre framantarile care domina in ultima perioada industria carnii. Atat in zona de productie carne, cat si in cea de procesare, subiectul principal de discutie este atragerea si castigarea increderii consumatorului.

Antrenati in lupta pentru cota de piata pe plan local, putini sunt cei care privesc dincolo de granitele tarii, chiar foarte aproape, la vecinii nostri, unde deja productiile ating cifre impresionante. Nu este greu de presupus, ca cei care reusesc sa-si asigure materia prima din surse proprii, vor dicta pretul produselor. Mai mult decat atat, investitiile in capacitati noi de productie pare sa fie noul trend, care se dezvolta foarte aproape de Romania.
Poate ca nu intamplator, asistam la mutari strategice care ar putea schimba in anul urmator raportul de forte, inclusiv pe plan local in industria carnii. Infuzii puternice de capital intra pe zona de crestere a animalelor si pasarilor, iar in acelasi timp creste concurenta in segmentul de produse procesate. Liderii isi consolideaza pozitia in piata prin investitii consistente si noi strategii de abordare a consumatorilor.
Consumul de carne in Romania este mai mic fata de cel din alte tari europene, dar inca mai exista posibilitati de crestere a afacerilor in aceasta industrie. Pe de alta parte, un studiu GFK realizat in luna septembrie 2017 arata ca dorinta de cumparare a crescut in Romania, iar inclinatia catre consum a populatiei din cele 28 de tari ale Uniunii Europene si-a continuat tendinta ascendenta, fiind la cel mai inalt nivel din ultimii 9 ani.

Indiferent daca vorbim despre piata locala sau accesarea unor noi piete de desfacere, Romania are potential si trebuie exploatat, depinde doar de oamenii cu viziune in afaceri si experienta in management.

Alina Constantin
Redactor sef INDUSTRIA CARNII.RO



2017 a inceput provocator pentru industria carnii din Romania si s-a mentinut in atentia mediului de business chiar la nivel european, cu investitii importante. Pe langa noile achizitii si investitiile in noi capacitati de productie, modernizate cu echipamente de ultima generatie, marii jucatori ai industriei au schimbat regula jocului si s-au adaptat tendintelor, care isi fac simtita prezenta tot mai mult si pe piata din Romania.



Poti fi interesat si de