Investitiile in castigarea increderii consumatorului dezvolta piata in 2018

Investitiile in castigarea increderii consumatorului dezvolta piata in 2018


Anul 2017 se incheie intr-un ton optimist pentru industria carnii din Romania, multe companii anuntand deja planul de investitii pentru anul urmator. Investitiile sunt directionate, in general, catre cresterea productivitatii, in modernizarea capacitatilor de productie si depozitare, in extinderea gamelor de produse si rafinarea retetelor, pentru a putea oferi consumatorilor romani produse de cea mai buna calitate.

Anul 2017 se incheie intr-un ton optimist pentru industria carnii din Romania, multe companii anuntand deja planul de investitii pentru anul urmator. Investitiile sunt directionate, in general, catre cresterea productivitatii, in modernizarea capacitatilor de productie si depozitare, in extinderea gamelor de produse si rafinarea retetelor, pentru a putea oferi consumatorilor romani produse de cea mai buna calitate.


In fond, este normala o astfel de abordare a pietei daca luam in calcul cresterea pretentiilor consumatorilor si modul in care acestia au inceput sa selecteze din raft anumite produse.

Cel putin la nivel declarativ, peste 55% dintre consumatorii romani sunt atenti atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma, dupa cum arata cel mai recent studiu GFK despre factorii care conteaza in momentul deciziei la raft.

Cu alte cuvinte, adaptarea companiilor din industria carnii la cerintele pietei este esentiala in anul urmator, cu atat mai mult cu cat din 17 state analizate, romanii sunt printre cei mai selectivi consumatori in ceea ce priveste alimentatia. Potrivit studiului GfK, China se afla in fruntea listei pentru opt dintre cei noua factori de decizie analizati. Exceptia se refera la produsele de provenienta locala, unde Italia preia conducerea.

Romania se afla pe a doua pozitie pentru cinci dintre caracteristici: fara organisme modificate genetic, fara grasimi (in acest caz, clasandu-se la egalitate cu China), provenienta locala, continut de pre-sau probiotice si fara gluten. La alte trei aspecte detinem locul al treilea in top: produse organice, imbogatite cu vitamine sau minerale si fara sodiu sau sare, se mai arata in raport.

Pe de alta parte, poate ca au contribuit si campaniile din ultimul an privind eliminarea aditivilor si conservantilor din produsele din carne, actiuni care pe langa atragerea atentiei consumatorului, au sporit concurenta intre marii poducatori din industria carnii si au determinat o reorganizare a portofoliului de produse, inclusiv in companiile medii si mici. Tendintele arata ca piata se indreapta spre produse feliate, la gramaje mai mici, care incurajeaza consumul si costul pe unitate produs.

In concluzie, secretul succesului in 2018 este castigarea increderii consumatorilor pe piata interna, cu produse romanesti de cea mai buna calitate!

Alina Constantin
Redactor sef INDUSTRIA CARNII.RO


2017 a inceput provocator pentru industria carnii din Romania si s-a mentinut in atentia mediului de business chiar la nivel european, cu investitii importante. Pe langa noile achizitii si investitiile in noi capacitati de productie, modernizate cu echipamente de ultima generatie, marii jucatori ai industriei au schimbat regula jocului si s-au adaptat tendintelor, care isi fac simtita prezenta tot mai mult si pe piata din Romania.



Poti fi interesat si de