Exporturile Scandia au crescut cu 20%, de la an la an

Exporturile Scandia au crescut cu 20%, de la an la an


Business-ul Scandia trece intr-o alta etapa a dezvoltarii sale, adoptand strategia unei companii performante de food, pe langa calitatea de cel mai important producator de conserve din Romania. Andrei Ursulescu, CEO Scandia Food vorbeste intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru revista INDUSTRIA CARNII.RO despre obiectivele anului 2015.

andrei-ursulescubBusiness-ul Scandia trece intr-o alta etapa a dezvoltarii sale, adoptand strategia unei companii performante de food, pe langa calitatea de cel mai important producator de conserve din Romania. Andrei Ursulescu, CEO Scandia Food vorbeste intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru revista INDUSTRIA CARNII.RO despre obiectivele anului 2015.
Printre acestea se numara mentinerea pozitiei de lider detasat al categoriei, abordarea unor noi piete si a unor noi categorii de produse.

Cum a evoluat piata conservelor in 2014 si ce estimari aveti pentru acest an?

Piata conservelor scade de la an la an si 2014 nu a fost o exceptie. Vedem o scadere a pietei de circa 7% fata de anul precedent in volum, pe partea de pate de ficat, mancaruri cu carne si conserve pe baza de carne. Fata de anii anteriori, procentul este un pic mai mic, in 2013 a fost de 9-10%, fata de 2012. Aceasta scadere este influentata de scaderea consumului si totodata de aparitia in categorie a unor produse de substitutie care au largitpaleta de consum in general a consumatorilor nostri.

Pentru 2015, suntem mult mai conservatori fata de anii precedenti. Moneda Euro a explodat, francul de asemenea si acest lucru se revede in achizitia de materii prime si a serviciilor in general, unele fiind efectiv in moneda forte sau chiar in RON denominat, in euro la cursul zilei, motiv pentru care este de asteptat sa vedem intr-un fel sau altul o scadere a consumului. In situatia aceasta sensibila suntem impreuna si producatorii si consumatorii.

In aceste conditii ati luat masuri de precautie pentru a proteja business-ul?

Intotdeauna ne luam masuri de precautie si siguranta si suntem foarte atenti la acest capitol. Avand o investitie mare de amortizat, tot timpul mergem pe ideea sa creem rezerve si sa fim atenti la cheltuielilepe care le angajam. S-a vazut clar de multe ori atat in bugetele operationale eficientizate, cat si la capitolul investii noi, dar si in negocieri mai active cu partenerii nostri.

Cum merg exporturile? Cu ce noutati veniti in piata interna?

Exporturile au crescut semnificativ, cu 20% de la an la an, in conditiile in care am devenit mult mai activi pe pietele din regi une. In piata interna, terenul de lupta este in continuare acelasi. Ne propunem sa ne mentinem pozitia de lider detasat al categoriei si luptam aici cu mai multe mare: pregatim in continuare un plan de inovatii, cel putin la fel de atractiv ca si cel de anul trecut, penetram noi categorii si nu in ultimul rand investim constant in brandurile noastre consacrate. Simtim nevoia sa fim pe langa un producator performant de conserve, o veritabila companie de food. Nu excludem ideea de a dezvolta branduri si parteneriate sau de extindere a portofoliul de business prin achizitii, dar suntem focusati in primul rand sa consolidam si sa pastram ceea ce avem astazi.

Ce alte piete va propuneti sa abordati in 2015?

In primul rand, ne propunem sa crestem in pietele in care suntem prezenti, sa dezvoltam portofolii dedicate si sa le consolidam. Avand la baza strategiile de penetrare a noilor piete, luam in calcul tari indepartate din Orientul Mijlociu, atat cu branduri si produse dedicate, cat si cu marci proprii.

Interviul integral il puteti citi in revista INDUSTRIA CARNII.RO, editia 39.



Poti fi interesat si de