Comertul online pune presiune pe retailul traditional (studiu)

Comertul online pune presiune pe retailul traditional (studiu)


Cresterea comertului online pune presiune asupra formatelor de retail traditional in toata Europa, potrivit unui studiu GfK, care anticipeaza o crestere moderata pentru acestea din urma, de 0.6% (in medie) pentru tarile UE in 2014.

gfk1Cresterea comertului online pune presiune asupra formatelor de retail traditional in toata Europa, potrivit unui studiu GfK, care anticipeaza o crestere moderata pentru acestea din urma, de 0.6% (in medie) pentru tarile UE in 2014.


Printre fruntasi se numara Romania (+4,3%) si tarile baltice (+4.8 - 5.9%). GfK se asteapta ca situatia retailului sa inceapa sa se stabilizeze anul acesta in special in statele europene cu economia greu afectata. In ce priveste ponderea cheltuielilor populatiei in retail in 2013, aceasta proportie a scazut din nou in 2013 la nivelul tarilor membre UE; cota este in prezent la aproape 31%. Motivele pentru acest declin sunt legate de cresterea costurilor pentru energie, facturile de intretinere si activitati de petrecere a timpului liber. Ponderea cheltuielilor populatiei in retail este scazuta in special in Italia (aproape 27%) si Grecia (25%), ca urmare a crizei economice. Economiile puternice din Germania, Marea Britanie si Elvetia detin o pondere a cheltuielilor populatiei in retail de sub 29%. Motivul principal pentru acest procent redus sunt veniturile mai mari, din care o proportie relativ mica este suficienta pentru a acoperi nevoile de baza.

Potrivit GfK, in 2013, cifra de afaceri aferenta retailului din spatiile comerciale a stagnat la aproximativ 3.1 trilioane (-0,1%), in cele 32 de tari analizate. Pierderi au suferit Grecia (-8%), Cipru (-5%), Olanda (aproape -4%), Spania (-3,5%) si Italia (mai bine de -3%). In topul celor mai mari piete de retail din Europa care nu au fost afectate se numara in continuare Rusia, urmata de Franta si de Germania. Romania se afla printre statele care se bucura decresteri semnificative cu +4,9% alaturi de tarile baltice (+5,3%) sau Polonia (+5,1%).

GfK a lansat un studiu privind situa?ia spa?iilor comerciale la nivel european, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2014. Indicatorii de piata evaluati de GfK pentru un total de 32 de tari europene sunt: puterea de cumparare, cifra de afaceri aferenta retailului din spatiile comerciale si ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale. De asemenea, GfK ofera o prognoza asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2014 si tendintele in evolutia preturilor. Prezenta pe pia?a locala din 1992, GfK Romania este, de peste 12 ani, institutul numarul 1 de cercetare de pia?a, cu o cifra de afaceri de 19,2 milioane euro in 2013. Activita?ile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices ?i Consumer Experiences



Poti fi interesat si de