Tuesday, Sep 26th

Last update10:13:26

Te afli aici: Articole Analiza Interna Romanii cumpara produse mai scumpe, dar mai putine

banner optim 540x130
 

Romanii cumpara produse mai scumpe, dar mai putine

  • PDF
produse gfkIn primul trimestru al anului 2017, piata bunurilor de larg consum a crescut cu 1,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unui studiu realizat de GfK Romania.

Ritmul de crestere pare sa incetineasca, odata cu ultimul trimestru din 2016. Inflatia se instaleaza (+1,5% pentru produsele alimentare), in timp ce populatia continua sa prefere produsele mai scumpe (uptrade). Volumele insa au scazut, pentru prima oara din 2015, cu 2,5%.

Dintre categoriile mari de bunuri de larg consum, produsele alimentare proaspete raman constante in valoare. Cele care inregistreaza cresteri sunt produsele alimentare ambalate (+3%), urmate de bauturi cu 2%.

In primul trimestru al anului 2017, comertul modern a atins o cota de piata de 62%, castigand aproximativ 2 puncte procentuale in detrimentul comertului traditional.

Discounterii, supermarketurile si magazinele moderne de proximitate au cea mai mare crestere a cotei de piata in valoare, primele doua castigand prin cosuri mai mari, in timp ce magazinele moderne de proximitate recruteaza mai multi cumparatori. Hypermarket-urile sunt afectate de scaderea traficului si au pierdut aproape un punct in valoare.

Acelasi studiu arata ca marcile private au atins aproape aceeasi cota de piata ca in trimestrul intai al anului anterior (~15%). Vanzarile la promotie au scazut cu 0,7 puncte procentuale in primul trimestru din 2017 fata de aceiasi perioada a anului trecut.

banner agerpress nou 554x80