AMRCR: Se cauta un tap ispasitor pentru criza agriculturii

AMRCR: Se cauta un tap ispasitor pentru criza agriculturii


Legislatia care prevede un comert pe baze neconcurentiale nu va rezolva criza agriculturii care este una structurala, afirma reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), intr-un comunicat citat de Agerpres.Retailerii sunt o tinta usoara, insa una gresita, a celor care cauta un tap ispasitor pentru o criza care este exclusiv a pietei agricole. Orice masura care are ca efect reducerea competitiei sau adaugarea unor noi poveri legislative la orice nivel al lantului de aprovizionare va fi in cele din urma suportata de consumatori, care se vor confrunta cu preturi mai mari si o oferta mai saraca si mai putin tentanta, se arata in documentul citat.

amrcrLegislatia care prevede un comert pe baze neconcurentiale nu va rezolva criza agriculturii care este una structurala, afirma reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), intr-un comunicat citat de Agerpres.Retailerii sunt o tinta usoara, insa una gresita, a celor care cauta un tap ispasitor pentru o criza care este exclusiv a pietei agricole. Orice masura care are ca efect reducerea competitiei sau adaugarea unor noi poveri legislative la orice nivel al lantului de aprovizionare va fi in cele din urma suportata de consumatori, care se vor confrunta cu preturi mai mari si o oferta mai saraca si mai putin tentanta, se arata in documentul citat.

Conform retailerilor, declaratii ale expertilor arata ca actuala criza care ii afecteaza pe producatorii de lapte si pe crescatorii de animale este structurala si este generata de cresterea, de catre fermieri, a productiei (in unele state membre, cu peste 20% comparabil cu 2015) intr-un moment in care preturile s-au prabusit si cererea a fost scazuta. Retailerii au o influenta limitata pe piete unde au foarte putine relatii directe cu fermierii. In cazul laptelui sau al carnii proaspete, mai putin de 20% din productie ajunge in marile magazine, restul mergand catre procesatori si catering.

Reprezentantii AMRCR spun ca pentru a face fata cererii in continua schimbare din partea consumatorilor, retailerii vor sprijini sectorul agricol in conditiile in care acesta va fi mai bine organizat, de exemplu, prin existenta cooperativelor sau a organizatiilor de producatori, dar si mai receptiv la cererile consumatorilor in conditiile in care astazi, in anumite tari afectate de criza, fermierii nu fac fata cererii de lapte sau de carne de porc organica, de aceea aceste produse sunt importate.
AMRCR apreciaza ca cei din sectorul agricol trebuie sa mai receptivi la semnalele primite din piata, iar prin mentinerea unei productii ridicate, producatorii nu fac decat sa mentina pretul la un nivel scazut. Retailerii sunt dornici sa schimbe informatii de piata cu fermierii pentru a-i ajuta sa planifice si pentru a-i incuraja sa performeze pentru a acoperi cererea tot mai mare de produse locale sau artizanale.

AMRCR este o asociatie profesionala din care fac parte cei mai mari jucatori care opereaza pe piata de retail din Romania. AMRCR este reprezentanta Romaniei la Eurocommerce si membra a Confederatiei Patronale Concordia.



Poti fi interesat si de