Proiect de lege pentru produsele alimentare romanesti

Proiect de lege pentru produsele alimentare romanesti


Supermarketurile ar putea fi obligate sa asigure spatii de expunere pentru produsele alimentare ale producatorilor romani de minim 50%, din care cel putin 20% sa fie alocate producatorilor locali si sa perceapa taxe de maxim 5% pentru acestia, conform unui proiect de lege depus la Parlament de deputati ai PNL.

proiect legeSupermarketurile ar putea fi obligate sa asigure spatii de expunere pentru produsele alimentare ale producatorilor romani de minim 50%, din care cel putin 20% sa fie alocate producatorilor locali si sa perceapa taxe de maxim 5% pentru acestia, conform unui proiect de lege depus la Parlament de deputati ai PNL.

Proiectul este initiat de 10 deputati liberali, printre care Claudia Boghicevici, Raluca Turcan, Cezar Preda. Proiectul modifica Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare si va intra in dezbatere la Senat, ca prima Camera sesizata.

Potrivit proiectului, "comerciantii persoane fizice autorizate care desfasoara activitati de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligatia ca, pentru produsele alimentare - lapte si produse lactate, carne si produse de carne, fructe, legume si produsele fabricate din acestea, panificatie, patiserie si cofetarie -, fabricate de catre producatori din Romania sa asigure spatii de expunere si vanzare de cel putin 50% din suprafata existenta folosita pentru comercializarea alimentelor. In acest sens, minim 20% din aceste spatii sa fie alocate catre toti producatorii locali".

Proiectul prevede si ca serviciile, discounturile si alte obligatii cerute de comercianti producatorilor romani de produse alimentare nu vor putea depasi 5% din valoarea marfurilor comercializate.

Initiatorii arata, in expunerea de motive, ca aceste masuri propuse in proiect vor duce la "sprijinirea accesului producatorilor romani, locali la marile lanturi de retail, iar consumatorii vor beneficia, la randul lor, de produse de calitate, proaspete, cu o trasabilitate clara".

"In Romania, in ciuda mai multor tentative ale asociatiilor de producatori sa impuna un set de bune practici in relatia cu retailerii, reglementarile raman stufoase si permisive. In conditiile in care aproximativ 1,6 milioane de romani depind de veniturile din agricultura, iar agricultura contribuie doar cu aproximativ 4% la PIB, este evident ca discrepantele acestea sunt cauzate nu doar de cauze structurale, precum structura proprietatii sau tehnologia utilizata, ci si de accesul la piete de desfacere", argumenteaza initiatorii, in expunerea de motive.

Supermarketurile ar putea fi obligate sa asigure spatii de expunere pentru produsele alimentare ale producatorilor romani de minim 50%, din care cel putin 20% sa fie alocate producatorilor locali si sa perceapa taxe de maxim 5% pentru acestia, conform unui proiect de lege depus la Parlament de deputati ai PNL.

Proiectul este initiat de 10 deputati liberali, printre care Claudia Boghicevici, Raluca Turcan, Cezar Preda. Proiectul modifica Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare si va intra in dezbatere la Senat, ca prima Camera sesizata.

Potrivit proiectului, "comerciantii persoane fizice autorizate care desfasoara activitati de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligatia ca, pentru produsele alimentare - lapte si produse lactate, carne si produse de carne, fructe, legume si produsele fabricate din acestea, panificatie, patiserie si cofetarie -, fabricate de catre producatori din Romania sa asigure spatii de expunere si vanzare de cel putin 50% din suprafata existenta folosita pentru comercializarea alimentelor. In acest sens, minim 20% din aceste spatii sa fie alocate catre toti producatorii locali".

Proiectul prevede si ca serviciile, discounturile si alte obligatii cerute de comercianti producatorilor romani de produse alimentare nu vor putea depasi 5% din valoarea marfurilor comercializate.

Initiatorii arata, in expunerea de motive, ca aceste masuri propuse in proiect vor duce la "sprijinirea accesului producatorilor romani, locali la marile lanturi de retail, iar consumatorii vor beneficia, la randul lor, de produse de calitate, proaspete, cu o trasabilitate clara".

"In Romania, in ciuda mai multor tentative ale asociatiilor de producatori sa impuna un set de bune practici in relatia cu retailerii, reglementarile raman stufoase si permisive. In conditiile in care aproximativ 1,6 milioane de romani depind de veniturile din agricultura, iar agricultura contribuie doar cu aproximativ 4% la PIB, este evident ca discrepantele acestea sunt cauzate nu doar de cauze structurale, precum structura proprietatii sau tehnologia utilizata, ci si de accesul la piete de desfacere", argumenteaza initiatorii, in expunerea de motive.



Poti fi interesat si de