Meda preconizeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri in 2015

Meda preconizeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri in 2015


Piata industriei carnii a inceput sa se relaxeze, dupa ce a traversat o perioada indelungata de criza, in care consumul s-a restrans.

meda9Piata industriei carnii a inceput sa se relaxeze, dupa ce a traversat o perioada indelungata de criza, in care consumul s-a restrans.
Pentru Meda, anul 2012 a fost unul dificil, datorita scumpirii materiilor prime, insa produsele companiei sunt in continuare foarte cautate. Crenvurstii din piept de pui, polonezii, parizerele taranesti, carnatii semiafumati si sunca Praga, sunt in topul vanzarilor.

Florin Rizea, director general Meda Prod 98 SA, este de parere ca romanii sunt mai degraba conservatori in privinta gustului si mai putin deschisi spre nou. Consumatorul roman are gustul format in zeci de ani de produse standard. El este mai conservator, cauta si apreciaza gustul cu care e obisnuit. Asta este una din explicatiile pentru care toate companiile mari de mezeluri fac si export pe pietele europene in care sunt muncitori romani.

Cat despre problemele din domeniu, acesta mentioneaza lipsa fortei de munca din Capitala. Principala problema cu care ne confruntam in acest moment este forta de munca pe piata din Bucuresti unde avem fabrica. Prin ridicarea restrictiilor de pe piata muncii europeana pentru cetatenii romani, acestia acceseaza mai usor alte piete de munca ceea ce ingreuneaza procesul de recrutare. In acelasi timp scade calitatea oamenilor disponibili local pentru ca cei mai buni si performanti aleg sa lucreze in afara tarii.

Referitor la cifra de afaceri, in anul 2014 compania a realizat o cifra de afaceri de 114.000.000 lei, iar pentru finalul acestui an, preconizeaza o crestere de minimum 15%.

Interviul integral il puteti citi in revista INDUSTRIA CARNII.RO, editia 42



Poti fi interesat si de