Ancheta DIICOT se afla in desfasurare


Procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism Structura Centrala impreuna cu ofiteri de politie judiciara din cadrul Directiei de Combatere a Criminalitatii Organizate si Directiei Generale Anticoruptie, cu sprijinul ANAF - Directiei Generale Antifrauda Fiscala, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Autoritatii Nationale Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, au efectuat in data de 12.03.2014 un numar de 102 perchezitii domiciliare pe raza a 18 judete, in cadrul unor actiuni vizand destructurarea a doua grupuri infractionale organizate formate din 80 de persoane, specializate in infractiuni de evaziune fiscala, spalare de bani, punere in circulatie de produse alterate, trafic de influenta.

diicotProcurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism Structura Centrala impreuna cu ofiteri de politie judiciara din cadrul Directiei de Combatere a Criminalitatii Organizate si Directiei Generale Anticoruptie, cu sprijinul ANAF - Directiei Generale Antifrauda Fiscala, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Autoritatii Nationale Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, au efectuat in data de 12.03.2014 un numar de 102 perchezitii domiciliare pe raza a 18 judete, in cadrul unor actiuni vizand destructurarea a doua grupuri infractionale organizate formate din 80 de persoane, specializate in infractiuni de evaziune fiscala, spalare de bani, punere in circulatie de produse alterate, trafic de influenta.
In cauza exista suspiciunea rezonabila, ca membrii gruparilor infractionale organizate, structurate pe mai multe paliere, prin intermediul unor societati comerciale din Romania achizitionau in principal carne si oua din state membre UE: Olanda, Polonia, Marea Britanie, Germania fara plata TVA - conform prevederilor legale (operatiune reala evidentiata in actele contabile), ulterior marfa fiind vanduta catre beneficiarul final prin adaugarea TVA.

Dupa achizitionarea reala a marfurilor din alte state UE, membrii gruparii inregistrau livrari fictive catre firme "fantoma" din alte state comunitare - coordonate de catre exponentii palierului extern, neidentificati, pana in prezent. Marfa din Romania era livrata scriptic in Bulgaria, Ungaria sau Cipru, pentru neincarcarea societatilor romanesti cu TVA de plata, marfa fiind, in fapt, vanduta pe piata romaneasca fara inregistrarea in documentele contabile - "la negru". De asemenea, exista suspiciunea ca reteaua achizitioneaza marfa din spatiul intracomunitar fara plata TVA (Olanda, Polonia, Marea Britanie, Germania) direct prin firme "fantoma" ale retelei si o vinde pe piata interna "la negru" la un pret apropiat de valoarea marfii cu TVA, insa mult sub pretul pietei, fapt ce reprezinta concurenta neloiala in raport cu societatile comerciale ce deruleaza acelasi tip de activitate insa fara incalcarea prevederilor legale.

O alta modalitate de actiune a retelei presupunea livrarea de catre marii producatori de pe piata de carne din Romania, de marfa catre societati comerciale din tari comunitare vecine (Bulgaria, Ungaria), de unde marfa se intorcea in Romania prin societati de tip paravan, care ulterior erau abandonate, iar produsele vandute pe piata interna fara inregistrarea tranzactiilor in documentele contabile. Aceasta modalitate de actiune presupunea concursul direct al producatorilor autohtoni de carne si produse de origine animala la activitatile ilicite derulate de gruparea in cauza.

In derularea activitatilor ilegale membrii retelei utilizau o serie de firme detinute in mod direct ori prin interpusi, asupra carora decideau cand si cum vor fi implicate in cadrul fiecarui circuit financiar ilicit, cantitatile si pretul pe fiecare partida de marfa tranzactionata, intocmeau sau dispuneau intocmirea de documente fictive prin care sa justifice circulatia marfurilor si ordonau platile.

Activitatile ilegale cu privire la care exista suspiciunea implicarii gruparii impun inregistrari de achizitii/livrari de bunuri ori servicii fictive si neinregistrarea unor tranzactii in actele contabile ale societatilor controlate si plati pentru astfel de operatiuni, cu scopul de a scoate sume de bani din gestiunea firmelor cu o alta destinatie decat cea declarata, pentru a diminua baza impozabila ori pentru a sterge urmele unor tranzactii frauduloase, vanzari sub pretul de achizitie, distrugerea unor documente in baza carora au circulat marfurile si altele similare. De asemenea exista suspiciuni de punere in circulatie de produse alterate care erau trimise catre abatoare pentru a fi procesate si amestecate cu alte produse care ulterior au fost puse in consum, respectiv de trasmitere a produselor de carne alterate catre o firma de catering apartinand sotiei unui dintre membrii gruparii pentru a fi preparata si oferita spre consum.

Aceste activitati infractionale au beneficiat de sprijinul unor angajati din cadrul ANPC si lucratori din cadrul Politiei de Frontiera. In cauza au fost instituite masuri asiguratori in vederea recuperarii prejudiciului. Prejudiciul preliminar estimat este de peste 15 milioane de euro.

La sediul D.I.I.C.O.T Structura Centrala vor fi audiate 80 de persoane, urmand a fi dispuse masuri legale. Suportul de specialitate a fost asigurat de catre Serviciul Roman de Informatii. Actiunea a fost realizata cu sprijinul Jandarmeriei Romane. Mentionam ca persoanele cercetate in prezenta cauza beneficiaza de garantia legala si constitutionala a prezumtiei de nevinovatie.



Poti fi interesat si de