Sprijin de 39 de milioane euro din partea UE pentru promovarea produselor agricole

Sprijin de 39 de milioane euro din partea UE pentru promovarea produselor agricole


Comisia Europeana a aprobat joi 27 de programe destinate promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana si in terte tari, insa Romania nu este prezenta in niciunul din programele selectate, in timp ce Polonia are patru programe, iar Bulgaria unul, informeaza un comunicat al Executivului comunitar.

sprijin1Comisia Europeana a aprobat joi 27 de programe destinate promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana si in terte tari, insa Romania nu este prezenta in niciunul din programele selectate, in timp ce Polonia are patru programe, iar Bulgaria unul, informeaza un comunicat al Executivului comunitar.


Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt prevazute cu un buget total de 77,4 milioane euro, la care UE contribuie cu 39 de milioane euro. Programele selectate vizeaza diverse categorii de produse, cum ar fi fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele lactate, produsele de calitate superioara (DOP, IGP, STG siproduse ecologice), florile, carnea de calitate superioara si, de asemenea, in premiera, carnea de oaie.

'Ma bucur sa confirm sprijinul nostru pentru aceste programe de promovare noi, care includ, pentru prima oara, carnea de oaie. Sper ca aceste programe vor stimula consumul si vanzarile in aceasta perioada dificila. In ultimii cinci ani, UE a devenit un exportator net de produse agroalimentare, iar valoarea exporturilor a crescut mai rapid decat volumul, deoarece consumatorii din alte parti ale lumii apreciaza traditiile, standardele de calitate si gusturile Europei', a declarat comisarul european pentru agricultura, Dacian Ciolos.

In cadrul sistemului de informare si de promovare, in primul val de selectie de programe din 2014, serviciile Comisiei au primit, pana la data de 15 iunie 2014, 43 de propuneri de programe care vizau atat piata interna, cat si tari terte. Dupa evaluare, 27 de programe au fost alese pentru cofinantare, dintre care 21 vizeaza piata interna, iar sase vizeaza tari terte. Romania nu este prezenta in niciunul din 27 de programe selectate, in timp ce Polonia are patru programe, iar Bulgaria unul.

In plus, doua dintre programele acceptate sunt asa-zise programe multinationale, prezentate de organizatii care sunt situate in state membre diferite si care deruleaza impreuna o campanie de promovare.
In contextul reformei politicii de promovare, in privinta careia s-a ajuns recent la un acord, campaniile de promovare de acest tip vor fi si mai puternic incurajate, scrie Agerpres.



Poti fi interesat si de