Vanzarile de somon si macrou au crescut cu 5% in 2016, fata de 2015

Vanzarile de somon si macrou au crescut cu 5% in 2016, fata de 2015


Somonul si macroul sunt in varful clasamentului in ceea ce priveste preferintele romanilor in materie de peste si inregistreaza vanzari cu 5% mai mari in 2016, fata de 2015, conform datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania, dezvoltatorul brandului Alfredo Seafood.

altSomonul si macroul sunt in varful clasamentului in ceea ce priveste preferintele romanilor in materie de peste si inregistreaza vanzari cu 5% mai mari in 2016, fata de 2015, conform datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania, dezvoltatorul brandului Alfredo Seafood.


Topul pestilor preferati este completat de merluciu si cod alb, vanzarile crescand cu circa 30% in 2016, in perioada celor doua mari posturi.

Tendintele pietei se oglindesc si in portofoliul de produse Alfredo Seafood. Situatia se pastreaza si in ceea ce priveste volumele vandute, iar macroul ocupa pozitia de lider cu 3.000 de tone vandute in 2016 de catre Romfood Trading in retelele de magazine traditionale, pe canalele de distributie online, cat si pe segmentul HoReCa.

Ma bucura foarte mult sa vad cum piata de peste creste, incet, dar sigur, de la un an la celalalt. In afara de soiurile cumparate in mod traditional in tara noastra, cum este macroul, au inceput sa isi faca loc produse care inainte erau considerate de nisa, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din aceasta categorie face parte si somonul care, la fel ca fructele de mare, este inclus in mod regulat in meniurile din ce in ce mai multor romani. Odata cu scaderea TVA-ului, asistam la o crestere a calitatii produselor cumparate, care primeaza mai des decat inainte, in fata cantitatii. Romanii sunt mult mai atenti la ceea ce cumpara, la provenienta, citesc cu atentie etichetele, aleg preparate care sunt gata curatate si ambalate dupa tehnologii moderne, care le pastreaza prospetimea si nutrientii, precizeaza Mihai Cristian Darmanescu, director general Romfood Trading.

Postul Pastelui si cel al Craciunului sunt perioadele cu cele mai mari vanzari de peste de-a lungul intregului an. Potrivit estimarilor Romfood Trading, consumul de peste a inregistrat o crestere de 30%, atat in perioada martie-aprilie, cat si in noiembrie - decembrie 2016.



Poti fi interesat si de