Importurile de somon de Alaska - in crestere puternica pe piata romaneasca

Importurile de somon de Alaska - in crestere puternica pe piata romaneasca


Importurile de somon de Alaska sunt la un nivel scazut in Romania, la fel ca in toata Europa de Est, dar tendinta este de crestere puternica fata de anii anteriori.

somon alaskaImporturile de somon de Alaska sunt la un nivel scazut in Romania, la fel ca in toata Europa de Est, dar tendinta este de crestere puternica fata de anii anteriori.


Conform datelor Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI), in timp ce in anul 2015 Romania a importat doar sase tone de somon salbatic, in 2016 a inregistrat un salt major, la 154 tone.

Potrivit aceleiasi surse, importurile de somon salbatic din Alaska efectuate in Europa plaseaza tarile din Europa de Est, printre care si Romania, la coada clasamentului. Astfel, in timp ce Europa Centrala a importat 9.463 tone in 2016, Europa de Vest 6.074 tone si Europa de Sud 3.694 tone, Europa de Est a cumparat din Alaska doar 1.196 tone.

Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante marci din Romania, sub a carei denumire sunt importate si distribuite produse din peste si fructe de mare, a initiat un parteneriat cu Alaska Seafood Marketing Institute pentru promovarea directa a pestelui si derivatelor din peste salbatic pescuit in Alaska, in marile lanturi de magazine din Romania, a anuntat compania Romfood Trading, importator si distribuitor de produse din peste si fructe de mare din Romania si dezvoltatorul marcii Alfredo Seafood.

ASMI este o asociatie al carei scop este sprijinirea si dezvoltarea exportului de peste din Alaska catre tari din toata lumea, prin stabilirea unor colaborari cu reprezentanti ai marilor distribuitori de produse alimentare, lanturi de retail, restaurante, institute de arta gastronomica.

Alfredo Seafood comercializeaza peste din Alaska incepand din anul 2010, produsele pescaresti din aceasta zona fiind recunoscute la nivel global ca cele mai bune pe anumite segmente. Noutatea acestui parteneriat consta in acordul comercial cu anumite companii de pescuit din Alaska si stabilirea unei strategii de promovare cu ASMI pe piata romaneasca. Alfredo Seafood se va ocupa de procesarea produselor si distributia la nivel national, iar partenerii vor furniza materialele de promovare si vor asigura suportul financiar pe partea de promovare.

Gama de produse aduse de Alfredo Seafood din Alaska prin intermediul acestui parteneriat, cuprinde specialitati pe baza de somon si icre de somon. Produsele din Alaska au mai multe caracteristici care le incadreaza in categoria premium - glazura minima, pestii nu sunt tratati chimic si nu contin polifosfati, iar bazinul din care sunt pescuiti este Pacificul de Nord, ale carui ape reci si curate asigura o calitate deosebita a carnii. Pestii sunt congelati imediat dupa ce au fost prinsi, direct la bordul pescadorului sau la tarm, in fabrici de procesare, pastrandu-si astfel savoarea, textura si prospetimea, precum si valoarea nutritiva. La final, acestea sunt aduse in tara in containere ce ajung la destinatie intr-un interval ce variaza intre sase si opt saptamani.

Circa 10% din portofoliul de produse congelate al Alfredo Seafood este reprezentat de pestii proveniti din Alaska, iar pe viitor este prognozata o crestere a acestui procentaj, reprezentantii marcii vrand sa promoveze mai mult aceasta categorie de produse in randul consumatorilor romani.

'Pestii pescuiti din Alaska sunt printre cei mai buni in ceea ce priveste calitatea carnii, de la valoarea nutritiva, la gust (...) Produsele pe care noi le aducem printr-o linie directa, prin intermediul acestui nou parteneriat, sunt de o calitate deosebita si nu sunt tratati chimic, fiind un aliment extrem de sanatos', a declarat Mihai Cristian Darmanescu, fondatorul Alfredo Seafood.

'Consumatorii romani incep sa descopere aceste produse premium si sper ca vom reusi sa le facem din ce in ce mai cunoscute in urmatoarea perioada. Cred ca motivele care au stat la baza cresterii consumului de peste din Alaska sunt: preocuparea unei categorii a consumatorilor pentru o dieta cat mai sanatoasa, in care sa predomine produsele salbatice, ecologice, obtinute prin procedee care nu distrug mediul inconjurator si care exceleaza si in ceea ce priveste gustul. Nu in ultimul rand, cred ca si povestea din spatele acestor produse care provin de la pescari ce traiesc din aceasta indeletnicire de generatii intregi, are o anumita pondere', a completat Mihai Cristian Darmanescu.



Campania de promovare a produselor din Alaska, realizata de Alfredo Seafood in parteneriat cu ASMI, se desfasoara in lanturile de hypermarketuri Carrefour si Kaufland, incepand cu primul trimestru al anului 2018.


Poti fi interesat si de