Virgil Ciausoiu, Avicarvil: In cazul unui Brexit, va trebui sa ne reorientam

Virgil Ciausoiu, Avicarvil: In cazul unui Brexit, va trebui sa ne reorientam


Pentru producatorii romani este dificil sa isi pozitioneze marfa pe rafturile retailerilor din afara. Directorul comercial Avicarvil, Virgil Ciausoiu, considera insa ca accesarea pietelor externe nu depinde doar de producatori.

"Multe decizii se iau politic, la nivel local, la nivel european. Conteaza adaptabilitatea noastra, cum reusim sa ne organizam. Pentru ca surprize vor aparea foarte multe. Daca anul trecut luam cu 16 lei pieptul de pui, anul acesta a scazut chiar si la 12 lei. Si trebuie sa ne adaptam. Au reintrat si contingentele care vin din Brazilia, plus posibilul Brexit, si in lumea producatorilor de pasare poate sa genereze un an foarte interesant. Dar trebuie sa ne adaptam. Daca in ultimii ani am munci foarte mult si, prin programele de promovare ale Guvernului si ale organizatiilor, am ajuns sa exportam piept foarte mult in vestul europei, se pare ca un Brexit ar putea sa anuleze aceasta munca si va trebui sa ne reorientam, mai ales ca in cazul nostru, al producatorilor de pasare, piata e limitata. Noi nu putem exporta decat subproduse in afara UE. Deci trebuie sa gasim tot in UE o solutie de export. Din pacate, ea se va duce in prima faza in directia carcasei. Anul trecut, noi am exportat foarte mult piept de pui in Marea Britanie. Si e la moda. Dar dupa ultimele calcule, toata vara trecuta am exportat o cantitate mult mai mare de grill in Bulgaria", spune Ciausoiu.

 

El a mai punctat faptul ca posibila iesire a Marii Britanii din Uniunea Europeana va aduce cu sine taxe vamale uriase, ceea ce inseamna ca exportul in aceasta situatie se va scumpi. In plus, controalele sanitar veterinare care vor fi impuse vor pune si ele presiune pe preturi.

 

Imbucurator este, spune Virgil Ciausoiu, faptul ca in ultimii ani, cel putin in domeniul carnii de pasare, s-a castigat mult la imaginea produsului. "Carnea de pasare e apreciata atat in Marea Britanie, Franta, cat si in  Grecia. Chiar si Bulgaria. Sunt companii, din primii trei lideri din Romania, care in Bulgaria detin cam aceeasi pozitie. Marea problema vizavi de exporturi este pretul. Carnea nu e un produs cu care sa creezi un brand foarte usor. E greu sa o promovezi. La export, in 51% din cazuri conteaza pretul. Cel mai mic pret in momentul de fata la griller este de 1,14 euro pe care il generaza Polonia. Al doilea cel mai mic pret din Europa, din pacate, ne apartine noua – este 1,41 euro. Daca ne uitam cine valorifica cel mai bine carnea de pasare in Europa nu este surprinzator, o sa constatam ca pretul cel mai bun se obtine in Finlanda, un 2,99 euro pe acelasi grill, Germania, 2,80 euro si Suedia, 2,70 euro", spune Ciausoiu.



Poti fi interesat si de