NIELSEN Romania, cifre incurajatoare pentru industria carnii

NIELSEN Romania, cifre incurajatoare pentru industria carnii


NIELSEN Romania, una dintre cele mai importante companii de cercetare de piata, a realizat un studiu care evalueaza perceptiile consumatorilor cu privire la evolutia  economiei, a finantelor, principalele lor preocupari, dar si intentiile lor de consum.

Potrivit datelor acestui studiu, prezentate in cadrul conferintei INDUSTRIA CARNII LA RAFT de catre Florin Sava, Group Account Manager NIELSEN Romania, in 2017, piata locala a preparatelor din carne a crescut cu 12,1% in termen valorici.

 

“Aceasta crestere are un corespondent de 4,5% in volumele dezvoltate de aceasta industrie. Observam o crestere de peste 10% in ceea ce priveste formatele si zonele destinate acestei industrii. In acest sens, comertul modern are o crestere de 14% peste media categoriei, avand si o pondere foarte importanta in aceasta industrie. Analizand zonele, observam ca mediul rural inregistreaza o crestere de 15%, desi se afla sub nivelul consumului inregistrat la nivel urban”, a explicat Florin Sava.

 

Potrivit acestuia, Regiunea Nord-Est are cel mai mare ritm de crestere dupa vanzarile in valoare. Regiunea Sud-Vest, in schimb, are o evolutie stabila a vanzarilor, avand totodata si cea mai mica pondere in vanzarile totale ale preparatelor din carne.

 

“Piata preparatelor din carne refrigerate are o pondere de peste 91%, ceea ce nu este o surpriza pentru nimeni. In aceasta industrie am mai inclus si carnea congetala, preparatele congelate din carne, pateurile si carnea la conserva. Ca ritm de crestere putem observa ca majoritatea segmentelor sunt aliniate trendului categoriei. In ceea ce priveste originea acestor preparate, carnea de porc detine ponderea cea mai mare (77%) in vanzarile valorice totale ale categoriei, in 2017. Ce mai putem observa este ca si celelalte tipuri de carne au ritmuri oarecum similare de crestere, cu o pondere cuprinsa intre 10 si 14 procente. La categoria mezeluri, observam o crestere de 12% a vanzarilor valorice inregistrata in 2017, iar contributia cea mai importanta la acest procent este oferita de comertul traditional, acest canal detinand o pondere de 42%  in vanzarile totale valorice. Hipermarketurile reprezinta un alt canal important in vanzarile valorice cu o pondere de 30%”, a mai aratat Group Account Managerul NIELSEN Romania.

 

Informatii in detaliu despre aceasta cercetare de piata puteti afla din noul numar al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de