Marzec, IFS: Romania ar trebui sa-si promoveze mai mult produsele la evenimente internationale

Marzec, IFS: Romania ar trebui sa-si promoveze mai mult produsele la evenimente internationale


Romania ar trebui sa fie prezenta mai des si in grupuri mai mari de producatori la evenimentele de profil pentru a-si promova produsele si, astfel, sa vanda pe piata internationala, a declarat, joi, Marek Marzec, reprezentant al organizatiei International Featured Standards (IFS) pentru Comunitatea Economica Europeana (CEE) si Polonia.

"Din cand in cand apar si probleme, greseli in legatura cu ceea ce se produce, dar este ceva normal. Acum cativa ani s-a creat un departament integrat in organizatie, din care fac parte auditori experimentati. Daca primim o reclamatie cum ca produsul are probleme, chiar daca are certificare IFS, atunci trimitem auditorilor si autoritatilor de control informatii despre situatia fabricii care produce acel produs. Aceste probleme nu apar foarte des. IFS a devenit un standard international, cu birouri in SUA, America de Sud, Asia. Cea mai mare tara din regiunea noastra, cu fabrici certificate IFS, este Polonia, dar putem vedea ca Romania este intr-o situatie foarte buna. Daca, insa, comparam Romania cu Ungaria, care este o tara mai mica, vedem ca aici mai este inca loc de dezvoltare. De asemenea, Romania este la jumatate in privinta numarului afacerilor fata de Polonia. Cu potentialul dvs. ar trebui sa fiti prezenti in grupuri mai mari la evenimente de profil si sa va promovati produsele pentru a putea vinde pe piata internationala", a afirmat Marzec, intr-o conferinta de specialitate.

 

Oficialul IFS a mentionat, totodata, ca standardul de baza IFS se raporteaza in general la alimente, dar este foarte important sa fie luat in calcul si alt tip de produse, precum cele cosmetice, cand se vorbeste despre calitate.

 

"Cum cream cerintele pentru standard? Avem (IFS - n. r.) un comitet tehnic international care discuta despre cum trebuie facute acest cerinte. Cerem opinia retailerilor. Intotdeauna discutam si cu producatorii daca aceste cerinte sunt realiste, daca pot fi indeplinite in fabrica etc. In final, discutam cu organismele de certificare, cu auditorii, pentru a sti cum sa faca auditul si cum sa comunice cu industria. Operatorii din domeniul alimentar, precum KFC sau Mc Donald's, au devenit tot mai importanti in acest domeniu si de aceea cerem si parerea lor. Cred ca standardul IFS este foarte bun si nu reprezinta o problema foarte mare in a implementa cerintele, iar auditurile nu sunt atat de dificile. Standardul de baza este legat de alimente, dar nu este suficient sa te raportezi doar pe nivelul fabricii, ci deseori problema depinde si de furnizorii fabricii, cum ar fi cei de ambalaje, de transport si logistica, dar si in ce conditii este furnizat produsul catre clientul final. Alimentele reprezinta un grup de produse principale, dar, in privinta riscului, produsele de consum, cum ar fi cele cosmetice, sunt la fel importante si trebuie dezvoltate si alte standarde", a sustinut Marek Marzec.

 

Acesta a adaugat ca, pentru a ajuta noile fabrici care solicita certificare IFS, a fost creat un software special ce poate fi folosit de orice manager de certificare a calitatii, pentru ca fabrica sa vada cat de departe sau de aproape se afla fata de standardul IFS.

 

O analiza de specialitate, realizata de International Featured Standards, o asociatie europeana de retaileri, releva ca Romania este pe locul 4 in topul tarilor din Europa de Est interesate de calitatea produselor care ajung la raft. Astfel, 213 companii cu produse romanesti au obtinut o certificare europeana in 2017, in crestere cu 6,50% fata de anul precedent. Romania este devansata de Polonia, Ungaria si Cehia.

 

Producatori din domeniul alimentar participa joi la cea de-a cincea editie a Conferintei IFS (International Featured Standards).



Poti fi interesat si de