Lantul Spartan vrea sa deschida inca 50 de restaurante, in perioada urmatoare

Lantul Spartan vrea sa deschida inca 50 de restaurante, in perioada urmatoare


Lantul romanesc de restaurante Spartan a inregistrat o cifra de afaceri de 48 de milioane de euro in 2023 si mizeaza pe o serie de imbunatatiri operationale si de repozitionare de imagine, pentru extinderea retelei nationale cu pana la 50 de noi locatii in perioada urmatoare, precum si pentru extinderea retelei internationale.

Reteaua de restaurante quick service a ajuns la 75 de locatii si a vandut, in 2023, produse de inspiratie greceasca la peste 7 milioane de clienti. Noul actionariat isi propune extinderea modelului de franciza si in Spania, unde exista deja doua restaurante Spartan.

 

Astfel, cei doi noi asociati, Remus Cosovanu si Razvan Nanus, care au preluat business-ul Spartan in 2023, impreuna cu directorul general Gabriel Melniciuc, si-au propus o serie de transformari strategice, care includ lansarea unor noi produse care vor aduce un plus la nivel calitativ in oferta Spartan, deschiderea unor noi locatii stradale, in proximitatea zonelor rezidentiale si de birouri, precum si initierea unei scoli de management.

 

In planurile companiei mai intra si implementarea unor procese concrete de sustenabilitate, care urmaresc reducerea consumului de energie in locatiile operate, odata cu implementarea unui plan de FireUpSchedule, dar si prin colectarea selectiva a deseurilor, eliminarea plasticului si introducerea tacamurilor din materiale sustenabile.

 

Spartan isi propune cresterea cotei de piata in 2024 si vizeaza ocuparea pozitiei a 2-a in topul restaurantelor de tip quick service din Romania. Astfel, compania urmareste extinderea segmentului de target, lantul adresandu-se noilor generatii de clienti sub 20 de ani, estimati de Institutul National de Statistica la peste 4,3 milioane.

 

"Vizam consolidarea pozitiei Spartan in top 3 restaurante de profil in Romania si, mai mult decat atat, ne dorim sa avansam pe locul 2 anul acesta. Credem ca viitorul consta in a fi cat mai aproape de oameni si in a le oferi produse conform asteptarilor lor, atat in ceea ce priveste gustul si prospetimea, cat si in ceea ce priveste intreg procesul de cooking si preocuparea de mediu si sustenabilitate in tot acest proces. De aceea, noua noastra campanie de comunicare, realizata impreuna cu WOPA, pune accentul pe prospetime, gravitand in jurul conceptului de Top Fres. Luam in considerare deschiderea a pana la 50 de noi restaurante in perioada urmatoare si, in acelasi timp, continuam procesul de eficientizare si dezvoltare a conceptului nostru de francizare in Spania, unde suntem deja prezenti in 2 locatii", a declarat Gabriel Melniciuc.

 

In pofida unei usoare scaderi a intregii piete de fast-food in primul trimestru al acestui an, industria preconizeaza o crestere a consumului in a doua jumatate a anului. Lipsa fortei de munca calificata este printre principalele provocari care impacteaza si segmentul de restaurante quick-service. In acest context, Spartan va initia o scoala de management pentru pregatirea resursei umane existente, in vederea mentinerii standardelor ridicate a produselor si serviciilor oferite.

 

Spartan este un business international, cu origini 100% romanesti, fondat in anul 2012. In 2023, compania Strong MND Corporation, care opereaza business-ul din HoReCa, precum si marca Spartan, au fost preluate de catre Remus Cosovanu, primul investitor francizat al brandului, care avea deja o cota de 30% din numarul de restaurante - si de Razvan Nanus, directorul general al companiei francizate Rerum Food, care opereaza din 2016 un numar de sapte restaurante, in regiunile Bucuresti si Constanta.



Poti fi interesat si de