InfoCons lanseaza campania nationala „Adevarul despre Produseˮ

InfoCons lanseaza campania nationala „Adevarul despre Produseˮ


Asociatia InfoCons - organizatie pentru protectia consumatorilor, alaturi de Federatia Asociatiilor de Consumatori si experti din diferite institutii de sanatate din Romania, au lansat campania nationala „Adevarul despre Produseˮ, cu scopul de informare a consumatorilor si transmiterea unor sfaturi utile privind modalitatea corecta de a citi eticheta si a deosebi etichetele „mincinoaseˮ.

„Consumatorii au dreptul la o informare corecta si transparenta pentru ca alegerile lor sa fie facute in cunostinta de cauza. Acestia trebuie sa cunoasca «Adevarul despre Produse» pornind de la respectarea informatiilor de pe eticheta, ingredientele mentionate pe acestea sa existe in mod real si in produs, mesajele din reclame sa nu mai induca in eroare consumatorul prin utilizarea unor sintagme false, cat si intelegerea tuturor informatiilor de pe eticheta atat din punct de vedere al simbolurilor utilizate, aditivii alimentari utilizati, cantitatea de acizi grasi trans etc. Totodata, cresterea numarului de aditivi ca medie in diferitele produse agroalimentare ne indeparteaza de practica Uniunii Europene creand premisele de a avea produse in raft cu tot mai multi aditivi alimentari ceea ce duce la produse de o calitate diferita. Citeste eticheta! Alege in cunostinta de cauzaˮ, a declarat Sorin Mierlea, presedintele InfoCons.

 

Potrivit unui comunicat de presa al InfoCons, campania lansata cu ocazia Zilei Internationale a Sigurantei Alimentare isi propune realizarea unui Ghid si a unui Curs in domeniul protectiei consumatorilor destinate cadrelor didactice din Romania, informarea consumatorilor cu privire la citirea corecta a etichetei unui produs, derularea de campanii de constientizare si educare in unitatile de invatamant preuniversitar, sprijinirea agentilor economici prin acordarea de consiliere si consultanta privind informatiile minimale pe care trebuie sa le indeplineasca pentru o informare corecta si transparenta a consumatorilor, organizarea unor seminarii in cadrul centrelor universitare.

 

De asemenea, se are in vedere monitorizarea produselor si a etichetelor acestora desfasurate cu sprijinul voluntarilor, monitorizarea reclamelor pentru produse atat cele de la TV, outdoor, cat si social media etc. din punct de vedere al respectarii legislatiei privind mesajele transmise prin acestea de catre agentii economici, respectiv informarea constanta a consumatorilor cu privire la publicitatea inselatoare.

 

In plus, se doreste demararea proiectului „Stop publicitatii inselatoare!ˮ, campanie ce are drept scop monitorizarea publicitatii la diferite produse si identificarea acelor reclame care au caracter indoielnic si inselator la adresa consumatorilor si, implicit, eliminarea mesajelor de genul: „recomandat de...ˮ, „100%...ˮ, „cel mai bun...ˮ, „locul 1 in...ˮ, „produs autentic...ˮ, „produs curat...ˮ, „fara gluten...ˮ.

 

InfoCons are in plan derularea unei campanii de educare si informare cu privire la utilizarea acizilor grasi nesaturati din produsele agroalimentare si nu numai, dar si monitorizarea ambalajelor produselor alimentare din perspectiva respectarii Normelor nationale si europene privind transferul din ambalaj in produs a unor substante periculoase.

 

Printre alte obiective la campaniei se mai afla: informarea consumatorilor cu privire la risipa alimentelor, inserarea in cadrul aplicatiei InfoCons - coduri de bare a unei sectiuni dedicata acizilor grasi, monitorizarea produselor din punct de vedere al continutului de sare si zahar si informarea consumatorilor cu privire la cantitatea reala de zahar si sare din acestea.

 

Totodata, prin promovarea Programului National de Protectia Consumatorilor - Marca Increderii se urmareste promovarea conditiilor cerute de normele referitoare la protectia consumatorului, din legislatia romaneasca si din reglementarile legale din cadrul Uniunii Europene.

 

Aplicatia InfoCons poate fi descarcata gratuit si cu ajutorul acesteia poate fi scanat codul de bare al produsului pentru a analiza continutul. In acelasi timp, este disponibila sectiunea de teste comparative din site-ul infocons.ro.

 

Asociatia InfoCons - Organizatie pentru Protectia Consumatorilor, a fost infiintata in anul 2003 pentru a veni in intampinarea nevoilor consumatorilor din Romania.

 

Pana in prezent, Asociatia a dezvoltat relatii de colaborare si parteneriat cu organizatii similare din statele membre ale Uniunii Europene, precum si cu alte institutii din diferite domenii.

 

InfoCons este membra cu drepturi depline in cadrul Consumers International.



Poti fi interesat si de