Brandurile private de calitate prezinta interes crescut pentru consumatori

Brandurile private de calitate prezinta interes crescut pentru consumatori


Marcile private prezinta tot mai mult interes pentru consumatori, care isi doresc produse de calitate superioara pentru care sunt dispusi sa plateasca mai mult.

Aceasta este o tendinta care s-a evidentiat la targul PLMA World of Private Label 2018, cel mai mare eveniment de marci private la nivel global, organizat in Amsterdam la sfarsitul lunii mai.

 

La targul care a reunit peste 2.500 de expozanti si 14.000 de achizitori din 110 tari, au participat si noua companii din Romania.

 

In cadrul evenimentului a fost prezentat cel mai recent raport Nielsen care arata ca marcile private continua sa castige cota de piata la nivel global.

 

Uniunea Europeana conduce detasat ca nivel de penetrare a marcilor private, cu 31,5% cota de piata valorica in 2017, urmata de SUA, cu 18,1 procente si America Latina, cu 5,5%. Codasa clasamentului este Asia, singura regiune in care, de altfel, s-a inregistrat o scadere a cotei valorice de la 4,1% in 2016 la 3,7% in 2017.

 

In Europa, Elvetia si Marea Britanie conduc clasamentul tarilor cu cea mai mare cota valorica a marcilor private, cu 42% cota de piata, urmate de Spania, Germania si Belgia, cu peste 30%.

 

„In Europa, marcile retailerilor au o cota de piata de 31,5% in prezent, iar aceasta va continua sa creasca, tinand cont ca in ultimii 13 ani ele au urcat cu aproape 6 puncte procentuale. Mai mult, cresterea va fi ajutata si de increderea consumatorilor, care astazi este la cel mai mare nivel din ultimii 17 ani”, a declarat Tom Pennincks, Client Business Partner Nielsen.

 

Aceasta evolutie pozitiva este influentata de comportamentul de consum. Potrivit Nielsen, principalii driveri de crestere a marcilor private includ un raport excelent intre calitate si pret, calitate comparabila cu cea a brandurilor consacrate, diversificarea la nivel de categorie, dar si preferinta pentru marci private care sunt comercializate numai de catre anumiti retaileri.

 

Astfel, 26% dintre consumatorii europeni intervievati de Nielsen spun ca vor achizitiona si mai multe marci private decat pana acum, iar in total, 82% dintre europeni se declara foarte multumiti de produse, spunand ca vor continua sa le cumpere la fel de mult ca si pana in prezent.



Poti fi interesat si de