Alex Stan, Fabrica de Sandwichuri: Vrem sa folosim doar produse romanesti

Alex Stan, Fabrica de Sandwichuri: Vrem sa folosim doar produse romanesti


Aproape oricine poate face azi afaceri, dar sunt putini cei carora le si ies bine. Pentru ca trebuie sa crezi in ceea ce faci, sa ai o viziune clara asupra businessului si sa fii parte din el, trup si suflet. Sunt principii de la care au pornit la drum Alex Stan si Cezar Verziu, doi prieteni din copilarie care detin acum impreuna Fabrica de Sandwichuri. Un parteneriat datorita caruia aceasta afacere are toate sansele sa devina numarul 1.

Discutia cu Alex si Cezar a fost foarte relaxata. Am vorbit lucruri serioase, dar am si ras mult. Si din cand in cand m-am simtit ca la scoala, doar ca in fata mea erau doi profesori atipici, care imi predau o lectie concentrata de filosofie de business. Plus una de prietenie adevarata.

 

Fabrica de Sandwichuri a pornit ca afacere in urma cu opt-noua ani, atunci cand Alex Stan a preluat un mic business de distributie de sandwichuri. Si-a dat seama in scurt timp ca e nevoie de mai mult de atat. L-a reintalnit pe bunul sau prieten din copilarie, Cezar Verziu, si dupa doi ani de tatonari, au decis sa se asocieze. „Din momentul in care s-a creat acest parteneriat, businessul Fabrica de Sandwichuri tinde sa devina numarul 1”, este convins Cezar.

 _MG_4889

Si avem toate motivele sa il credem, cata vreme anul trecut cifra de afaceri a atins valoarea de 1,5 milioane de euro, businessul fiind cotat in Top 3 furnizori pe aceasta nisa.

 

Intalnirea dintre cei doi a avut loc intr-un moment in care Alex avea nevoie de suport, de un impuls. Iar Cezar a fost omul potrivit la momentul potrivit.  „Cezar venea cu un bagaj de experienta foarte bogat, lucra in publicitate, lucra cu clienti foarte importanti, avea viziunea asta de a implementa lucruri, de a le vedea in alta forma. Vanzand servicii ai cu o totul alta perspectiva a lucrurilor comparativ cu o persoana foarte inchisa si foarte exacta. El era ceea ce aveam eu nevoie atunci. Dupa cinci ani de lucru zi de zi, reusim sa ne intelegem doar din priviri, oricare ar fi subiectul discutiei noastre. Am ajuns la urmatoarea etapa a dezvoltarii noastre personale. Suntem in momentul in care trebuie sa crestem oamenii de sub noi, sa facem lideri. Stim foarte bine ca nu e greu de tinut un business mic. Unul mare devine insa greoi, nu mai este foarte mobil, astfel ca toti oamenii din spate, din structura businessului trebuie sa inteleaga foarte bine viziunea si idealurile liderilor”, spune Alex Stan.

 

De evolutia unui business iti dai seama daca te uiti pe cifre. In urma cu cinci ani, pana ce Alex si Cezar sa se asocieze, Fabrica de Sandwichuri producea 20.000 de sandwichuri pe luna. Acum a crescut de 10 ori volumul, ajungand astfel la 200.000 de sandwichuri produse si distribuite lunar.

 

Sandwichurile care «Te salveaza cand ti-e foame»

 _MG_4895

“Piata de sandwchuri s-a schimbat. Daca acum sase ani clientii target erau benzinariile si magazinele se cartier, acum ne aflam intr-un alt punct. Retailerii au inceput sa vanda foarte puternic, retelele sunt baza in momentul de fata. E o lupta foarte puternica acolo, pentru ca tind mereu sa mearga pe marca proprie si ne limiteaza vizibilitatea pe raft a produselor. Dar nici noi nu vom ramane aici. Vom avea si cateva modificari pe structura de sortimente. Pe langa sandwichuri vom aduce si salatele pe care le avem in target in momentul acesta. Vom veni si cu deserturi, cookiesuri si briose”, spune Alex Stan.

 

Insa totul la Fabrica de Sadwichuri se face treptat, cu cap. Cei doi antreprenori au decis ca nu au motive sa grabeasca lucrurile. I-am intalnit in locatia in care si-au desfasurat activitatea in ultimii ani. Insa erau “pe picior de plecare”. Pentru ca deja amenajau un nou sediu, mai modern si mai spatios. Si unde capacitatea fabricii va putea sa creasca. “Ne mutam intr-o fabrica de 1 milion de sandwichuri pe luna. Asta nu inseamna ca vom lucra din start la intreaga capacitate. Avem in plan ca in urmatorii doi ani sa producem peste 500.000 de sandwichuri pe luna”, puncteaza Cezar Verziu.

 

Cei doi parteneri de afaceri si-au stabilit si un sistem de valori centrat pe trei directii: calitate, responsabilitate, ambitie. “Sunt valori pe care le respectam si ne straduim sa le ducem mai departe. Asta fiindca intr-un business e important sa te diferentiezi de concurenta. Si cum poti sa o faci decat prin calitatea ingredientelor si prin modul de realizare al produselor? In plus, responsabilitatea cu care lucram si, de ce nu, chiar si dragostea pe care o punem in ceea ce facem. De fiecare data cand vorbesc cu oamenii din bucatarie, le spun: Ganditi-va ca lucrati intr-o companie. Suntem producatori de sandwichuri, aveti cam toti copii. Copiii vostri se misca si vor fi foarte bucurosi cand vor gasi intr-un magazin sandwichurile noastre. Vor zice: asta este sandwichul pe care l-a facut mami, pe care l-a facut tati. Asa ca atentia pe care v-o cer sa o acordati produsului sa fie ca atunci cand faceti ceva pentru copilul vostru acasa. De aceea nu intampinam probleme de calitate pe magazine. Cautam sa dimensionam un produs care sa fie foarte accesibil. Sa venim ca o alternativa in piata de convenience food, cu un produs gustos, rapid si accesibil ca bani. Avem deviza noastra: «Te salveaza cand ti-e foame». Deci sandwichul nostru este strict targetat pe acest segment”, spune Alex Stan.

 

Intregul reportaj il puteti citi in editia nr. 66 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de