81,9 miliarde de dolari, valoarea pietei de peste si fructe de mare in 2018

81,9 miliarde de dolari, valoarea pietei de peste si fructe de mare in 2018


Dimensiunea totala a pietei produselor seafood a fost la nivel global de 81,9 miliarde de dolari in 2018. Valoarea vanzarilor a inregistrat o scadere de 0,4%, potrivit unei analize realizata de compania international GRS Research & Strategy Middle East pentru organizatorul targului Gulfood Dubai.

La nivel global, Asia Pacific a reprezentat cea mai mare piata pentru fructele de mare, ajungand la 33,6 miliarde de dolari in 2018, urmata de Europa, cu 31,4 miliarde de dolari. Asia-Pacific a inregistrat un declin in perioada 2013-2018 (-0,6% CAGR), iar vanzarile e de asteptat sa scada in continuare intre 2018-2023 (-1,2% CAGR), in principal ca urmare a scaderii vanzarilor de fructe de mare refrigerate in Japonia, cea mai mare piata din regiune. Cu toate acestea, vanzarile sunt gata sa se ridice in alte parti ale regiunii pana 2023.

 

Cererea pentru produsele din fructe de mare prelucrate a crescut in Filipine si Indonezia. In Norvegia, primavara si vara neobisnuit de calde au condus, in 2018, la o crestere a vanzarilor de pentru gratar, inclusiv peste si fructe de mare. In anul precedent, Directia de Sanatate din Norvegia a publicat un raport prin care a subliniat necesitatea de a promova consumul de peste si fructe de mare.

 

Polonezii au inceput si ei sa constientizeze tot mai mult avantajele consumului de peste, astfel ca au crescut simtitor vanzarile in acest sector.  Rusia, lider de piata din Europa, a inregistrat o scadere a ratei anuale compusa de crestere (CAGR) de -0,6%. Cu toate acestea, se estimeaza ca piata isi va reveni rapid. In America Latina, Mexicul este cea mai mare piata, aici capatand tot mai mult teren produsele procesate din peste si fructe de mare tip ready-meal.

 

Segmentul convenience a inregistrat o crestere a volumului de produse procesate din fructe de mare in Chile.

 

Pretul fructelor de mare prelucrate nu a fost reglementat in unele piete, cum ar fi Venezuela, astfel ca producatorii au transferat adesea cresterea costurilor catre consumatorul final. Pestele si fructele de mare reprezinta totusi sursa cea mai accesibila de proteine ??pentru multi consumatori.



Poti fi interesat si de