7,8 mil. de euro pentru promovarea produselor traditionale

7,8 mil. de euro pentru promovarea produselor traditionale


Numarul de proiecte depuse pe submasurile dedicate promovarii produselor traditionale romanesti se ridica la 160, din care au fost selectate 82, in valoare totala de 7,8 milioane de euro.

Dintre acestea, au fost contractate 68 de proiecte, in cuantum total de 6,4 milioane de euro, informeaza Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR).

 

Potrivit sursei citate, prin submasura 16.4 "Sprijin pentru cooperarea orizontala si verticala intre actorii din lantul de aprovizionare" au fost lansate patru sesiuni de depunere proiecte, cu o alocare de 15,6 milioane de euro. Numarul de proiecte depuse pe submasura 16.4 este de 124, din care au fost selectate 60, in valoare de 5,7 milioane de euro, fiind contractate 49 de proiecte, in cuantum total de 4,6 milioane de euro.

 

In ceea ce priveste sM 16.4a "Sprijin pentru cooperarea orizontala si verticala intre actorii din lantul de aprovizionare", au fost lansate trei sesiuni de depunere proiecte cu o alocare de 14,2 milioane de euro. Numarul de proiecte depuse este de 36, din care selectate au fost 22 proiecte in valoare de 2,1 milioane de euro, iar contractate sunt 19 proiecte, in valoare de 1,8 milioane de euro.

 

In prezent este deschisa o sesiune pana pe 30.04.2019 in valoare de aproximativ 11 milioane de euro, atat pentru sM 16.4, cat si pentru sM 16.4a.

 

"Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) este implicat permanent in promovarea produselor agroalimentare romanesti. In acest context, se afla in dialog permanent cu reprezentantii formelor asociative din sectorul agroalimentar. Astfel, in urma solicitarii Federatiei Nationale a Producatorilor de Produse Traditionale (FNPPT), in data de 13 martie 2019, la sediul MADR, s-a intrunit un grup de lucru care a avut ca subiect modalitatile de finantare pentru imbunatatirea competitivitatii prin intermediul schemelor de calitate, al cresterii valorii adaugate a produselor agricole si promovarea acestora pe pietele locale, in cadrul circuitelor scurte de aprovizionare. Reprezentantii AM PNDR au prezentat oportunitatile de finantare si masurile ce pot fi accesate in vederea promovarii produselor traditionale romanesti, respectiv submasurile 16.4 si 16.4a - Sprijin acordat pentru cooperare orizontala si verticala intre actorii din lantul de aprovizionare", se mentioneaza intr-un comunicat al MADR.

 

Obiectivul acestor submasuri este de a promova cooperarea intre actorii locali, in scopul comercializarii produselor agroalimentare prin intermediul lanturilor scurte.

 

Submasurile au la baza sprijinirea parteneriatelor constituite din minimum un fermier sau un grup de producatori/cooperativa care activeaza in sectorul agricol si minimum un partener din categorii precum: microintreprinderi si intreprinderi mici, organizatii neguvernamentale, consilii locale, unitati scolare, sanitare, de agrement si de alimentatie publica, fermieri (persoane fizice sau entitati organizate juridic). In functie de obiectivele proiectului, in cadrul parteneriatului pot fi incluse si alte entitati relevante, cum ar fi institute si statiuni de cercetare. Un aspect foarte important de retinut este acela ca liderul de proiect trebuie sa fie o entitate legal constituita, ca de exemplu PFA, II, IF.

 

De asemenea, in cadrul grupului de lucru au fost prezentate cheltuielile eligibile respectiv studii/planuri, costuri de functionare a cooperarii, costuri directe ale proiectelor specifice corelate cu planul proiectului, costuri de promovare.

 

Valoarea maxima de care poate beneficia un aplicat al sprijinului este de 100.000 de euro.

 

La intalnire, reprezentatii Autoritatii de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala (AM PNDR) si ai Directiei Generale Politici in Industrie Alimentara si Comert (DGPIAC) au prezentat aceasta masura ca fiind un instrument benefic pentru micii fermieri in vederea accesului pe piata si crearea lantului scurt alimentar venind astfel in sprijinul initiativei propuse de Federatia Nationala a Producatorilor de Produse Traditionale.

 

Evenimentul desfasurat face parte dintr-o serie de intalniri premergatoare, care au ca scop elaborarea unui program national destinat cresterii consumului de produse agroalimentare romanesti prin care se doreste constientizarea consumatorilor asupra beneficiilor care pot fi generate de optiunile lor de consum pentru produse locale.



Poti fi interesat si de